مــــــــــــــــــــبارزی در باد

کیوکوشین کاراته :: 極真会館

كار با وزنه و دنبل (مکمل هنرهای رزمی)

كار با وزنه و دنبل (مکمل هنرهای رزمی)

امروزه تمرينات با وزنه و پرورش عضلات توجه كليه رشته ها ي ورزشي و همچنين افرادي كه علاقمند به تناسب اندام و فيزيك مناسب هستند را به خود جلب كرده است و همگان شاهد هستند كه اين رشته در چند سا ل اخير مورد توجه ورزشكاران رزمي قرار گرفته است . بدنسازي و پرورش اندام در هنرهاي رزمي را مي توان از ابعاد مختلف مورد بررسي قرار داد بعنوان مثال نقش اين تمرينات در تقويت و بكار گيري عضلات د رتمركز عضلاني كه در ضربات بايد در نظر گرفته شود بسيار اساسي و حائز اهميت است . از جنبه تبليغي و نمايشي نيز اين رشته در سينماي رزمي تاثير فوق العاده اي گذاشته و ملاحظه مي شود كه اغلب افراد رزمي كار با متوسل شدن به اين رشته در فيلمهاي خود بيش از پيش مورد توجه بينندگان و مخاطبين قرار مي گيرند. ...


برچسب‌ها: مکمل هنرهای رزمی
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه 13 شهریور1391ساعت 14:33  توسط مصطفی قره محمدی  | 

کیوکوشین در برابر موی تای

كلیپ مبارزه اندی هاگ و موتای كاری با نام چانگ پوك


برچسب‌ها: کیوکوشین, موی تای, مبارزات آزاد, اندی هوگ
+ نوشته شده در  جمعه 20 مرداد1391ساعت 14:41  توسط مصطفی قره محمدی  | 

آیا ميدانید کاراته چیست ؟

 آیا ميدانید کاراته چیست ؟

لطفا یک لحظه صبر کنید ,حتما فیلم های  پرزد وخورد یادتان میآید یا  تصویر شخصی که لباس سفید پوشیده است, ومبارزه می کند شاید تصویر یک فرد خشن وقلدررا دارید که بی خودی فریاد میکشد یا این که فکرمیکنید, کاراته یک ورزش بسیار خطرناک و آسیبرسان جسمی است,که روحیه خشونت را در انسان تقویت میکند, وباید به آگاهی تان  برسانم  کلیه مطالب  بالا نادرست, میباشد اساسا کاراته ورزش نیست بلکه راهی است برای تن ,درستی وسلامتی جسمی وپالایش روحی از آلودگی ضد ,انسانی ودرنهایت دستیابی به یک زندگی آرام و بهتریعنی بوسیله تمرین ات انسانساز کاراته شخص تبدیل به ,فردی کامل تروبا شخصیت والاو مکارم اخلاقی باارزش بشود ,کاراته نوعی فلسفه زندگی است  که در دو بعد تن وروان, بطور موازی گسترده و,فعال است.


برچسب‌ها: کیوکوشین, کاراته, آیا ميدانید کاراته چیست
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 16 تیر1391ساعت 21:32  توسط مصطفی قره محمدی  | 

اهمیت بدنسازی و تمرینات با وزنه برای رزمی کاران

رشد و توسعه فیبرهای سرعتی قدرتی (سفید) برای افزایش نسبی قدرت مبرم میباشد این نوع فیبرها عمدتا با اجرای تمرینات قدرتی کوتاه مدت و به صورت انفجاری رشد می کنند در صورتیکه فیبرهای استقامتی (قرمز) خاصیت استقامتی دارند و از لحاظ رشد حجمی در قیاس با فیبرهای سرعتی بسیار ضعیف تر می باشند رزمی کارانی که به دنبال وارد کردن ضربات دست یا پای سریع و در عین حال قوی هستند می بایست تمرینات با وزنه را بصورتی انجام دهند که فیبرهای سرعتی آنها رشد و توسعه یابد. یک روش برای هدف قرار دادن این فیبرهای عضلانی انجام تمرینات با حجم پایین و با شدت مضاعف می باشد یک برنامه برای این ورزشکاران بصورت عمومی می تواند از تکرارهای بین 1 تا 5 و با مقدار وزنه 85% تا 100% یک تکرار حداکثر تشکیل شده باشد و... بین هر ست بین 3 تا 5 دقیقه استراحت مناسب می باشد.ددر ابتدا با تکرارهای آهسته شروع کرده تا قدرت پایه افزایش یابد سپس بصورت تدریجی تمرینات انفجاری را اجرا می کنید.


برچسب‌ها: بدنسازی و رزمی, کیوکوشین
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه 15 خرداد1391ساعت 17:18  توسط مصطفی قره محمدی  | 

حرکات کششی و آسیب‌ها

در این مقاله به ذکر دو تصور غلط راجع به کشش می‌پردازیم: اینکه داشتن انعطاف‌پذیری زیاد، همیشه مانع آسیب‌دیدگی می‌شود و اینکه انجام کشش پیش از فعالیت‌ بدنی از آسیب رساندن به بدن جلوگیری‌ می‌کند. 

یک عضله را نباید تا حد پارگی آن مورد کشش قرار داد. پارگی‌های عضله غالباً در نتیجه ترکیب ویژه و همزمان یک کشش و یک انقباض رخ می‌دهند، کشش و انقباض نباید تا بیشترین حد انجام شود. برخی اوقات، انقباض در واقع یک گرفتگی عضلانی است که از ضعف مزمن عضله ناشی می‌شود. حتی منعطف‌ترین ورزشکاران نیز به آسیب‌ ناشی از استفاده بیش از حد دچار می‌شوند که خود بصورت گرفتگی عضلانی نشان می‌دهد. اگر ورزشکاری با گرفتگی عضلانی به تمرین ادامه دهد، ممکن است (و اغلب هم اتفاق می‌افتد) کشیدگی زیاد آن عضله باعث پارگی آن شود، بنابراین انعطاف‌پذیری زیاد به تنهایی از آسیب‌دیدگی جلوگیری نمی‌کند. اگر عضلات یک عضو یا یک طرف بدن بیش از عضلات مشابه در طرف دیگر بدن کشیده شوند، ممکن است یک مشکل عصبی یا استخوانهای غیرمنظم داشته باشید. برای مثال، لگن پیچ‌خورده باعث می‌شود که عضلات همسترینگ یک طرف بیش از عضلات همسترینگ دیگر کشیده شود. کشش بیش از اندازه عضلات کشیده شده، نمی‌تواند علت کشیدگی غیر طبیعی آنها را تعیین کند. در این نمونه، نه لگن اصلاح می‌شود و نه علت این بی‌نظمی که می‌تواند عصبی یا فیزیکی باشد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برای دیدن تمام مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید


برچسب‌ها: حرکات کششی و آسیب‌ها, مقالات رزمی, انعطاف‌پذیری, کیوکوشین
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 22 اردیبهشت1391ساعت 13:12  توسط مصطفی قره محمدی  | 

تمرین زدگی در ورزشکاران

تمرین زدگی در ورزشکاران

به خستگی طولانی مدت و افت عملکرد ورزشی یک ورزشکار که غالبا براثرافراط درتمرین یااجرای برنامه های غلط تمرینی ایجاد می شود. تمرین زدگی (Overtraining ) گفته می شود. میزان شیوع دقیق تمرین زدگی در رشته های مختلف ورزشکاران کاملاً مشخص نیست اما گزارش های متعددی ازشیوع این وضعیت ناخوشایند در ورزشکاران رشته های بسکتبال، مشتزنی، دوچرخه سواری، شنا، دو ومیدانی، جودو وکشتی ارائه شده است . به عنوان مثال، میزان شیوع تمرین زدگی درشناگران حدود ۱۰ تا۴۰ درصد و در دوندگان بین ۱۰ تا۶۰ درصد گزارش شده است .

● علل اصلی تمرین زدگی
ازمیان علل مختلفی که تاکنون درمورد تمرین زدگی گزارش شده است می توان سه علت اصلی را برشمرد :
۱) استراحت ناکافی بین جلسات
۲) نامناسب بودن حجم وشدت تمرینات
۳) افزایش ناگهانی فشارتمرین

ازعلل مهم دیگر می توان به اجرای تمرینات قدرتی شدید، مسافرت ها ومسابقات مکرر، یکنواختی برنامه تمرینات وعدم استراحت ورزشکار درطول تمرین اشاره کرد.


برچسب‌ها: کیوکوشین, تمرین زدگی در ورزشکاران
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 18 فروردین1391ساعت 13:27  توسط مصطفی قره محمدی  | 

فلسفه مبارزه در کیوکوشین کاراته


سوساي اوياما در طي سالها تمرين و تفحص در هنرهاي رزمي وانجام مبارزاتي دراستايلهايي همانند جوجيتسو ،جودومواي تاي و كاراته درنهايت شيره تعاليم خويش راكيوكوشين نامگذاري كردند و حقيقت مبارزه واقعي را در كالبد اين سبك بنا نهادند. فلسفه كاراته اوياما از كن كا كاراته يا كاراته جنگي الهام گرفته و از نظر روحي روش وي با ذن مكتب بوديدهارما آميخته شده است ارتباط عميق اين سبك با ذن به حدي با هم عجين گرديده­اند كه بنيانگذار اين سبك اعتقاد دارد ذن كاراته و كاراته ذن است اساس وشالوده اين سبك از نظر فلسفي بر سه اصل قدرت ، شجاعت و تواضع بنا گرديده است ازاين رو عنصر مبارزه در اين سبك با توجه به اصل ياد شده تعريفي متفاوت پيدا كرده­است و مبارزه حيات­ اين كاراته جنگي مي­باشد و اگر مبارزه از آن حذف شود تمرينات وحركات اين سبك به يك بازي موزون و رقص گونه تبديل ميشود و حال كه مبارزه در اين سبك جايگاه خاصي دارد اساس آن مبارزه ايست كه در بطن آن صميميت و جوهره انساني حرف اول را مي­زند.
نوع مبارزه دراين سبك برخورد نزديك توام با ضربات شديد تكنيكي است بطوري­كه براي كاستن مقاومت حريف و مغلوب كردن وي مي­بايست تكنيكها به طور متوالي اجرا گردد . سوساي اوياما باتوجه به جنبه هاي مختلف روحي و جسمي انسان مبارزات اين سبك را طراحي نمود وي بهترين و معقولترين مبارزه را از نظر قدرتي و از جنبه اخلاقي در غالب جيو كميته بنا نهاد . استراتژي رزمي و تفكرات ارزشمند او در زمينه مبارزه كاملا با استنتاج­هاي عقلي ومنطقي در نظام كاراته اصيل و سنتي و همچنين كاراته مدرن امروزي مطابقت دارد. سوساي اويامابه جهانيان ثابت كرد كه با تمرينات سخت جسمي ميتوان بدن را به بالاترين درجه ازمقاومت در مقابل ضربات رساند و همچنين توان و قدرت بدن را آنقدر افزايش داد تابتوان روزي قوي­ترين مرد درجهان شد. انديشه او وراي قدرت فيزيكي و سرشار از معنويت بود . به همين خاطر در سيستم مبارزات اين سبك ضربه دست به قسمت سر و گردن ممنوع مي باشد. وي اعتقاد دارد مغز انسان فرمانده بدن و صورت مظهر زيبائيست وبا توجه به سهولت اجراي ضربات دست به سر و گردن اين ضربات ممنوع گرديده است اما در مقابل اجراي ضربات پا به سر و گردن مجاز ميباشد . زيرا اجراي تكنيكهاي جودان گري نياز به مهارت و انعطاف خاصي دارد مدافع نيز اين امكان و موقعيت را بدست مي آورد كه بتواند به موقع از خود دفاع كند . جذابيت كنوني مبارزات اين سبك موجب گرديده كيوكوشين جايگاه خاص و والايي بين ساير سبكها بدست آورد و هم اكنون ميليونها نفر زن و مرد درسراسر جهان در دوجو­هاي آموزشي به تمرينات اين ورزش اصيل روي آورده­اند.


برچسب‌ها: کیوکوشین, فلسفه مبارزه در کیوکوشین, مبارزات کیوکوشین
+ نوشته شده در  جمعه 26 اسفند1390ساعت 22:59  توسط مصطفی قره محمدی  | 

چگونه یک رزمی کار موفق در باشگاه باشیم ؟

چگونه یک رزمی کار موفق در باشگاه باشیم ؟

ممکن است برای تمرین رزمی خود علاوه بر باشگاه تمرینات شخصی نیز داشته باشید ، ممکن است با دوستان باشگاه خود خارج از باشگاه نیز تمرین کنید ، اما مطمئناً تمرین شما در هر مقطعی پیرو و وابسته به میزان تاثیر پذیری شما در باشگاه و حین تمرین در حضور استاد و همرزمان دیگر است و اعتماد به نفس شما در تمامی زمانهای تمرینی و مسابقات نیز از میزان موفقیت شما در باشگاه رزمی سرچشمه می گیرد . نتیجه اینکه نیاز است تا به زمان تمرینی خود در باشگاه و نوع تمرین خود در آن بیشتر حساس شوید و نکته هایی را فرا بگیرید تا از این زمان و مکان یعنی زمان تمرینات رزمی خود در باشگاه نهایت استفاده را ببرید . نکات زیر به شما کمک خواهد کرد تا پیشرفت قابل توجهی در پیشرفت و استفاده بهینه از زمان کلاس رزمی خود در باشگاه داشته باشید :
1-به طور منظم به کلاس بروید:
وقتی کلاس شروع می شود، تنبلی نکنید و مستقیم به کلاس بروید. نیمی از فلسفه ی ورزشهای رزمی نظم است که در کلاس به دست می آید. در غیر این صورت از همان آغاز محکوم به شکست هستید.

برای دیدن تمام مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید


برچسب‌ها: کیوکوشین
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 19 اسفند1390ساعت 10:20  توسط مصطفی قره محمدی  | 

اصول تنفس و اهمیت آن در ورزشهای رزمی

نفس، روش دم و بازدم یکی از مهمترین موضوع ها، هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی هستند. تنفس صحیح و درست می تواند انرژی زیادی را برای بدن حفط کند و همچنین بدن را سالمتر نگه دارد. در حالی که روش غیر صحیح آن می تواند انرژی زیادی از بدن بگیرد و به سلامت بدن آسیب وارد کند. تنفس صحیح همچنین باعث می شود تا انتقال و تامین خون از قلب به رگهای بدن، بهتر و مرتبتر انجام پذیرد. فراموش نکنید که التبه نوع هوایی که تنفس می کنید نیز بسیار مهم است. هوای تنفس شونده - بویژه هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی - می بایست پاک و غیر آلوده باشد.

برای دیدن تمام مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 13 بهمن1390ساعت 18:43  توسط مصطفی قره محمدی  | 

مسابقات جهانی کیوکوشین 2011+فیلم فینال مسابقه

مسابقات جهانی کیوکوشین 2011

سلام.مسابقات جهانی کیوکوشین ۲۰۱۱ هم برگزار شد.فکر میکنید کی اول شده؟تکسیرا؟قوربانف؟آرتور؟ نخیر در اشتباهید.یه جوون ۲۰ ساله ی روسی همه رو شکست داد و اول شد.جالب اینه که فقط ۱۷۳ قد داره و درفینال بر قهرمان دوره قبل اورتون تکسیرا برزیلی غلبه کرد قهرمان دهمين دوره مسابقات جهاني ژاپن شد. چهار فایتر روسیه جزء هشت قهرمان جهان شدند. ژاپن به مقام چهارم رسید. هشت  قهرمان جهان در سال 2011 بترتیب :
1-روسیه- (تاریل نیکولویشولی)
2-برزیل-(اورتون تکسیرا)
3-روسیه-(گودریزی کاپاندزه)
4 -ژاپن-(ماکاتو آکایوشی)
5-بلغارستان-(زهیرا دامینوف)
6-روسیه-(نیکلای داویدوف)
7-اوکراین-(الکساندر ارمنکو)                                                   
8-روسیه-(ایلیا کارپنکو) 
قهرمان تمشی واری با24 تخته  ::  بلغارستان-(زهیرادامینوف)
فقط اینو بگم که با این وجود چیزی از ارزش قهرمان دور قبل یعنی تکسیرا کم نشده.به هر حال هر کسی یه دوران اوج داره!!!

برای دیدن عکس ها و ویدیو فینال مسابقه به ادامه مطلب بروید!!!


برچسب‌ها: مسابقات جهانی کیوکوشین 2011, قهرمانی تاریل نیکولویشولی در مسابقات جهانی کیوکوشی, شکست اورتون تکسیرا در برابر تاریل نیکولویشولی, عکس های مسابقات جهانی کیوکوشین 2011, مبارزات کیوکوشین
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 9 دی1390ساعت 12:0  توسط مصطفی قره محمدی  | 

مطالب قدیمی‌تر